Wednesday, 7 September 2011

*~mErokoK....ish3 * :p

Assalamualaikum x jwb dosa ,kalo jwb sayang..hehehe....Aku nk bg tau korang yg aku ni anti sngt2 ngn bau rokok..Memang aku mengaku yg abh aku pown hisap rokok jgk tp abh aku slalu jew kna tegur kat aku sbb dia hisap rokok...hahahaha..Aku heranla ngn diorng yg hisap rokok ni..Diorng ni x syg nyawa kew ???..adoiii pening3 bila duk pikir2..Diorg ni suka sngt membazirkan duit utk beli rokok sampai nk makan pown terpaksa ikat perot...hurmmmm..Yg aku paling x thn nk tengok ialah bdk sekolah rendah pown dah pandai hisap rokok jgk..ish3 teruknye.. diorng ni terpengaruh ngn rakan2 ....Adoii kalau salah pilih kawan ni la padahnye...Perempuan pown ade jgk yg hisap rokok..Aku pernah la tnye sorang perempuan ni,aku tnye dia macam mana rase kalu hisap rokok ni..ade ke patot dia suruh aku try hisap..huh sorry la yea..aku xkn hisap rokok ni..eiiiiiiiiiiiii ...Aku tnye la perempuan ni brp batang rokok dlm sehari yg dia hisap,dia pown bgtau aku satu kotak..Ish3 bnyknye....Aku pown tnye lagi perempuan ni sbb2 dia hisap rokok..Dia pown jwb yg dia hisap rokok sbb terpengaruh ngn kawan2 dia mase form 4, n satu lagi sbb ialah nk hilangkan tension......aduyaiiiii mcm la x de cara laen nk hilangkan tension tu....huh..Seseorng perokok akan merokok secara automatik pada waktu2 yg tertentu misalnya semasa menelefon,berjalan2 atau bersembang dgn kawan2,dan ade jgk yg menyibukkan tngn mereka...hahahaah...Mereka ni suka sngt2 akan proses mengeluarkan,menyalakan serta memegang rokok....Kesian lorhh kepada perokok pasif..Korang tau ke makna perokok pasif tu????Seorng perokok pasif ialah orng yg menghidu asap rokok dari orng yg merokok.Sudah dibuktikan bahawa  perokok pasif ni menderita risiko kesihatan yg sama dngn perokok...Mereka turut menghidapi penyakit asma...kesiannye..Cara utk menghilangkan ketagihan rokok ni bergantung kepada diri sndiri..Jika perokok tu mempunyai kemahuan utk berhenti merokok ,mereka akan berusaha sdy upaya utk tidak menghisap rokok lagi..Jgn jd macam hangat2 tahik ayam plak..hahahaha .... Wokies2....setakat ni jew la aku nk ckp pasal merokok ni...hehehehe..kita smbung laen kali plak yea..... :D THANKZ SBB X MEROKOK ...HUHUHU ;-)

4 comments:

  1. Tahniah kerana tidak merokok

    ReplyDelete
  2. sme r kita...ct pOn anti perokok..tp pkwe ct merokok...huhuhu...and lg sedeh sbnrnyer lau tgk pOmpuan merokok..hOhO..

    niesa..bce link kt bwh ni k..tq :)
    http://khayalan27.blogspot.com/2011/09/12-sept-2011-no-tajok.html

    ReplyDelete
  3. kadang2 yg pompuan pown lebih bnyk hisap rokok berbanding lelaki..adoiiiiii kasihan2... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...