Sunday 4 September 2011

~~*Mengapa wanita memerlukan lelaki*~~

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki,tetapi wanita dan lelaki itu saling memerlukan,cinta itu anugerah..
Cinta tidak datang dipaksa2 cinta tidak juga datang kala kita mahukannya jika kita mahukan ia menjadi air ia datang seperti api..
Tetapi jika kita bersabar menerima ketentuan tuhan,seorang lelaki yg baik juga akan didatangkan kepada kita
juga,,lelki yg baik itu tidak turun dari langit.
Namun tidak kira semasyhuk mana perhbgn perkasihan dua jantina selain darpd perkara2 yg cntik2 dan molek2,kita sebagai wanita harus menerima kehodohan2 perhubungan..
Kerana Tuhan yg maha Kuasa dan maha Pencipta kita wanita ini diciptakan dri lekungan tulang rusuk adam,tidak terlalu gagah sehingga mengenepikan kudrat lelaki tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.
Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah,kita terbit drpd rusuk lelaki bukan di kepala untk dijunjung,bkn dekt bahu untuk membebani,bkn dekt lengan untk dijulangi,bkn dkt jari untk disakiti,bukan dekt lutut untuk ditindihi,tetapi dekt pelusuk hati untuk dimulia,dicintai,dan disayangi..tetapi fitrah dari Tuhan kita sebgai wanita kebergantungan hidupnya harus sahaja diserhkn kepada lelaki yg boleh melindungi maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata2...semoga kita semua diketemukan dgn jodoh yang baik...

1 comment:

  1. ah.. bisa aja..
    perempuan bisa masak.. bisa hidup lebih lama dari pria.. masa masih butuh pria?!?

    lagipula Allah berkata.. kuncipatakan kamu bersuku-suku dan berbangsa untuk saling mengenal..
    *ngak secara langsung*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...